sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Kymenlaakson Perinnerakentamispäivä

Nopea pikapäivitys täältä kiireen keskeltä. Ensi viikon lauantaina 7.6 järjestetään ensimmäinen Kymenlaakson perinnerakentamispäivä Oravalan kartanossa. Kaikki perinnerakentamisesta ja vanhoista rakennuksista kiinnostuneet paikalle sankoin joukoin, niin saadaan hieno päivä aikaiseksi. Päivän aikana tietoa ja työnäytöksiä kaikesta vanhan kunnostamiseen liittyvästä. Lisätietoa löytyy täältä.


Lupauduin kyseisessä tapahtumassa maalailemaan koristemaalauksia työnäytös-luonteisesti, joten nyt olen tukka putkella yrittänyt suunnitella ja valmistella maalauspohjia ja malleja ja kasailla kaikkea mielestäni mielenkiintoista rekvisiittaa mukaan. Olen ensi viikon Turussa mukailumaalaus-kurssilla, josta päivitän sitten myöhemmin. Joten kaikki ensi lauantaita varten tarvittavat jutut pitäisi olla valmiina NYT. Olin kyseisellä kurssilla viime kesänäkin ja odotan sitä todella innoissani. Tämän viikon olin Helsingissä töissä väritutkimuksen parissa ja sinne palaan myös Turku-viikon jälkeenkin ja nyt tietenkin iski flunssa päälle kaiken stressin keskellä. Ei yhtään hyvä. Huojun täällä verstaalla lievässä kuumeessa ja vielä pitäisi pakata kamat mukaan. No kurssille lähden vaikka pää kainalossa ja positiivista, että sain viimeiset koulutehtävät ajoissa palautettua, joten sitä ei tarvitse miettiä ja laskin, että jos pari viikkoa jaksan pyristellä hyvällä tarmolla ja ilman tätä flunssaa, niin juhannusviikolla pitäisi olla jo rauhallisempi meno. 

Olen välillä vähän turhan kova stressailemaan asioita ja nyt ei helpota yhtään, että on kauheasti menoa, koska Ihanan miehen polvi leikattiin maanantaina ja hänellä on seuraavat 8 viikkoa keppien kanssa heilumista tiedossa ja minä en ole edes kotona hoivaamassa. Yritin valmistella ruokaa valmiiksi kaappiin ja varmistaa, että lääkkeet riittää. Onneksi äitini naapurissa on parempi hoivaaja kuin minä, joten eiköhän mies pysy hyvällä ruualla ja hoidolla.

Kääk, nyt pakkaamaan ja huomenna kohti Turkua. Majoituksestani seuraavan viikon ajan huolehtii Lokalahden B&B Pyllikki. Mielenkiintoista nähdä miten heillä remontti edistyy. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti