perjantai 31. heinäkuuta 2015

Tankarin majakkasaari


Matkasin Ihanan miehen kanssa viime viikonloppuna Kokkolaan tapaamaan hänen serkkujansa. Ihanan miehen isän puolen suku on laaja ja heillä on pitkään ollut puhetta, että olisi kiva järjestää serkkujen kesken tapaaminen. Tälle kesälle he saivat vihdoin sen järjestettyä ja Kokkolassa asuva serkkumies perheineen toimi järjestäjänä ja heidän kotinsa tukikohtana. Viikonloppu oli todella mukava ja iso kiitos järjestäjille. Leppoisaa yhdessäoloa rennolla meiningillä. Harmiksi minun piti lähteä ajelemaan kotiinpäin jo lauantai iltana, jotta ehtisin sunnuntaiksi kummityttöni rippijuhliin. Miten se onkin, että jos on jotain menoa niin ne sattuvat samoille päiville. Mutta nopeasti se aika on rientänyt kun vanhimmat kummilapseni ovat nyt molemmat päässeet ripille, naapurinpoika viime kesänä ja heppatyttö tänä kesänä. 

Tässä hieman tunnelmakuvia Tankarin saarelta Kokkolan edustalta, jonne teimme risteilyn lauantaina. Sää suosi meitä koko viikonlopun ja saari oli aivan ihastuttava. Minulla on ollut joku fiksaatio majakoihin sen jälkeen, kun vierailimme Bengtskärin majakalla muutama vuosi sitten. Koin paikan niin vahvasti, että olin varma, että olen ollut jossain entisessä elämässäni majakanvartija. ;) No nämä on näitä minun höpöjuttujani, mutta nautiskelkaapas näistä saaristolaistunnelmista. 















Ensi kesänä voisi tehdä uuden Kokkolan vierailun ja tutustua silloin vanhaan kaupunkiin, kun nyt vierailu jäi turhan lyhyeksi. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti